«Дух, наука, думка воля –
Не уступлять пітьмі поля… »
І. Франко
Педагогічний і науковий досвід кожного досвідченого викладача закладу вищої освіти свідчить: дуже непросто здійснити теоретичні дослідження та отримати нову істину в науці, і саме ця робота є прикладом складності і непередбачуваності життя. Та, попри все, життєдайний струмок науки завжди залишався неперервним і незнищенним, бо саме з нею пов’язані сподівання на краще життя, інтелектуальний та культурний розвиток людини та її самоствердження в суспільстві.
Математика, яка дозволяє розвинути фундаментальні істини і пізнати світ, відіграє визначну роль у житті, а тому значення залучення нового покоління до цього процесу важко переоцінити. Особливо це непросто сьогодні, коли молода людина надзвичайно прагматична, захоплена комп’ютерними технологіями, швидким пошуком професійного і фінансового успіху. Робота ця потребує наявності значного наукового авторитету, здатного на складний і тривалий процес формування у студента низки важливих професійних якостей: зацікавленості проблемою, допитливості, небайдужості, об’єктивності і точності в дослідницькій роботі.
Такі викладачі працюють на кафедрі обчислювальної математики та математичної кібернетики факультету прикладної математики. Одна з них професорка Людмила Гарт – провідний науковець і професіонал своєї справи. Вона екстравагантна і стильна, впевнена в собі і виважена в кожному слові, ділова і сучасна, вимоглива і рішуча; саме такі корифеї привертають увагу талановитих молодих науковців з серйозними намірами. Під її керівництвом студентка групи ПМ-19м-1 Лобанцева Наталія посіла друге переможне місце на Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт з галузі знань «Математика та статистика. Прикладна математика». В своїй роботі «Обчислювальні схеми розв’язання задачі Діріхле для еліптичного рівняння з мішаними похідними» Наталія повністю впоралася з поставленими задачами: алгоритмізацією явних ітераційних сіткових схем для еліптичних рівнянь, розробкою нового програмного продукту, дослідженням зазначених схем на збіжність та проведенням якісного порівняльного аналізу отриманих результатів.
Конкурс відбувся у Львівському національному університеті імені Івана Франка – установі високого академічного рівня та статусу, де при загальній кількості 44 учасника, перше місце у конкурсі посів студент саме цього навчального закладу. Це є свідченням непересічності і вагомості перемоги, здобутої нашою студенткою. Величезну роль зіграли професійні та вольові якості Лобанцевої Наталії, яка є в міру амбітною і відповідальною, відзначається пунктуальністю, вчиться сумлінно та глибоко усвідомлює роль фундаментальної підготовки для своєї фахової компетентності.
На конкурс була представлена робота «Про екстремальну задачу ідентифікації властивостей сегнетоелектриків» студентки групи ПС-19м-1 Косенко Єлизавети, яка відзначена грамотою «За вагомі здобутки». Дослідження виконане під керівництвом Алли Шевельової – професорки кафедри обчислювальної математики та математичної кібернетики. Серед дванадцяти робіт, відзначених у цій номінації, Єлизавета посідає поважне третє місце, для досягнення якого їй довелось проявити неабияку компетентність, старанність і наполегливість. Запорукою цього успіху стала постановка актуальної задачі з глибоким теоретичним і практичним змістом Шевельовою Аллою Євгенівною. Ця робота зацікавила студентку, вона працювала багато і натхненно, а тому отримала вагомі результати та професійну насолоду від пізнання істини.
Кафедра вітає учасників конкурсу, бажає їм творчої наснаги, професійного зростання та чекає нових результатів у науковій роботі. Слід зауважити, що ці успіхи були закономірними, адже усталена стратегія кафедри – збереження і розвиток науково-педагогічного потенціалу. Сьогодні викладачі кафедри, серед яких шість докторів наук мають високий методичний та науковий рівень, а їх кваліфікація забезпечує досконалий освітній процес. Участь та перемога в конкурсах студентських робіт є важливою складовою системи фахової підготовки майбутніх спеціалістів. Навчальний процес вирізняється грунтовною теоретичною підготовкою, вимогливістю викладачів та вивченням сучасного програмування з орієнтацією на потреби роботодавців. Такий темпоритм дозволяє тримати високу планку професіоналізму і готувати фахівців для цікавої роботи з фінансовою впевненістю у майбутньому.
Валентина Турчина, завідувачка кафедри ОМ та МК;
Віктор Волошко, доцент кафедри ОМ та МК